Tuesday, May 19, 2009

SAMBUTAN HARI GURU

Lokasi : SMK Dato' Sulaiman, Malaysia
Tarikh : Isnin, 18 Mei 2009

Insan berbaju merah seperti yang dalam gambar itu adalah tuan pengetua kami, En. Misli bin Rosbadi. Beliau diiringi oleh beberapa pelajar yang bertugas untuk masuk ke dalam Dewan Bestari bagi merasmikan acara gilang-gemilang ini, Sambutan Hari Guru.

[adalah sedikit gambar untuk tengok-tengok, jom!]

Murid-murid daripada kelas Rancangan Khas yang diarahkan supaya menjadi penyambut guru-guru sebelum mereka masuk ke dalam dewan, mereka kena berdiri sama seperti perbarisan. Tapi, ada yang baru berdiri beberapa minit, dah penat dan akhirnya cangkung... haha kesian aku tengok.
pssst : sesiapa yang dari 2RK2, ambil lah gambar nih, tunjuk kat M.Amin, hahah
Ini adalah The Yellow Carpet untuk guru-guru kami... Lihat di gambar, seorang cikgu yang selamba jer kerana dia seoranglah yang mengenakan pakaian lengkap berkot manakala semua cikgu lain sudah sedia maklum bahawa mereka kena pakai baju melayu, haha.
Mr. Hailmy aka Ajiz sedang gembira berposing... haha, beliau sungguh sempoi sekali kerana pakaiannya yang sempoi sama seperti Pak Ajiz di zaman jepun dahulu. Cikgu-cikgu lain semua pakai baju melayu, tapi En. Hailmy aka Ajiz ini tetap dengan gayanya seperti di zaman jepun.
Ajiz (berkain pelikat) sedang melakukan sketsa untuk menghiburkan para hadirin yang sedang kebosanan. Huh, beliau sungguh hyperactive sekali hingga menyebabkan gambar ini blur.
Para penonton yang khusyuk.
Barisan pencegah jenayah di sekolah [Tipu]

[Tak Puas Hati]
Tak puas hati la sebab banyak gambar yang aku ambik kat Hari Sambutan Hari Guru ini blur-blur sebab aku pakai kamera compact aje, kalau ikut hati rase nak bawak Nikon D300 kat rumah ni, tapi ayah dah pakai pulak... redha aje la.

8 comments:

Amir Afando said...

walaikumsalam. :)
thanx sbb sudi singgah. gmbr aku x sberapa je. biasa2.

hm..ha,nak bwt panorama? bg aku lah. gune kamera ape pun ok jer. x kira. aku pun just gune nikon d40 je. nk gune d300 pun ok gak. kualiti gmbr lagi best (coz mgapksel lagi tinggi,gmbr lg sharp). nak gune dgital kamera biasa pun ok gak.
kalau nk bwt panorama tu gune photomerge kat adobe phtoshop. k?

Amir Afando said...

boleh jgk terus dari kmera. kne gune wide angle lens ah. dan wide angle lens tu memang mahal. so klau de duit boleh ah. klo xde, gne photomerge jer lah. aha. try ah google ape tu wide angle lens k? :)

Anonymous said...

woi satu gambar je ke

Anonymous said...

Peh ami dah maju. Layout belakang tak leh gerak tapi gelap

syahmi said...

yg penting background tulisan aku putih dan background kat blakang tu x itam, haha

nrfy said...

ehh skolah teknik perd jb kee ?

syahmi said...

x, smk dato' sulaimann... bp

Anonymous said...

tq smkds...taw x blog cheegu

Post a Comment