Saturday, August 08, 2009

MINGGU SMART

Pada 13 Julai yang lalu, Panitia Sains dan Matematik telah menganjurkan Minggu Smart dan telah selamat dirasmikan oleh Tuan Pengetua kita, En. Misli bin Rosbadi. Apa maksud SMART? What are meaning stand for SMART? Science and Mathematic are Important, and it simply pronounced as SMART. Untuk itu, ada pelbagai pertandingan yang dianjurkan dan antaranya ialah Pertandingan Kuiz, Sudoku, Explorace dan bermacam-macam lagi. Pertandingan-pertandingan tersebut dianjurkan dalam tempoh masa dari 13 Julai hingga 1 Ogos. Dengan kemuncaknya Minggu SMART ini, bertempat di Dewan Bestari Sekolah kita pada 3 Ogos 2009, majlis penyerahan hadiah telah berlangsung dengan aman dan harmoni. Oleh itu, lihat la sedikit gambar yang sempat saya rakam di bawah.

Seorang pelajar yang hanya menumpang gembira dengan melihat rakan-rakannya yang menang ambil hadiah di atas pentas. Tak apa ya dik! tahun depan ada lagi. Hehe.

Saya juga turut serta ambil hadiah sebagai wakil daripada kumpulan kami yang menyertai Pertandingan Pembentangan Topik Sains di SMK Datuk Menteri pada 26 Mac 2009 yang lepas.

Antara pemenang-pemenang yang menang dalam acara yang dipertandingkan.

Setelah majlis penyampaian hadiah selesai, perhimpunan mingguan di sambung dengan ucapan GPK Hal Ehwal Murid (HEM) kita yang baru, iaitu En. Nazlan bin Basar. Ucapan beliau ketika itu adalah bertemakan disiplin di mana pelajar yang tidak mematuhi peraturan diberi amaran keras oleh beliau. Jaga-jaga! Cikgu Nazlan garang tau!

5 comments:

mUhAmmAd rIdHwAn said...

aik..bila pulak dia garang..
cikgu nazlan ok la..

Afiq Syahmi Adanan said...

beliau garang dalam kesenyuman... itu yang anda tidak tahu

Anonymous said...

KPALE BUTOOOOOO...JUGN CAYE SGT..NANT KO YG TKENE

aika atifa said...

wei..tq la ltk muke ak dkt lm blog ko ni..
uhuh..

Afiq Syahmi Adanan said...

sape anonymous tu? wei x payah la letak bahse2 kesat. aku mau blog ini menggunakan bahse yg suci lg murni takmau kesat2...

aika: sama-sama

Post a Comment