Sunday, August 09, 2009

SAYA ADA CADANGAN

Nama: Afiq Syahmi bin Adanan
Kelas: 5 SPM 1
Sekolah: SMK Dato' Sulaiman
Usul Cadangan: Tubuhkan Kelab Fotografi sekolah

gaya seorang pelajar yang berbadan kecil tapi berbakat besar dalam fotografi

Saya mempunyai cadangan yang bernas. Apa kata pihak sekolah beli beberapa biji kamera besar (DSLR) selepas itu kita melatih generasi-generasi baru untuk menjadi jurugambar yang cemerlang? Kalau boleh, setiap peristiwa yang dianjurkan oleh pihak sekolah, para pelajar yang berbakat boleh terlibat sebagai jurugambar dengan meminjam kamera yang sekolah dah beli itu kerana tak semua pelajar kaya-kaya. Pelajar-pelajar boleh dibimbing oleh Guru Fotografi jika tidak mahir. Apa pandangan anda?

Sesiapa yang tidak pernah mengenali apa itu kamera besar (DSLR)? Inilah dia rupanya. DSLR adalah bermaksud Digital Single Lens Reflex di mana kamera DSLR ini adalah kamera yang boleh ditukar ganti lensanya. Lagi satu, pengguna perlulah mahir dengan atur cara yang ada pada kamera ini sebelum boleh menggunakannya dengan baik.

8 comments:

Dunia-Aku said...

saya sokong seratus peratus!!!
cadangan yg sungguh bernas dan bermanfaat.
cuma orang yg berbadan kecil tu aku rasa macam penah nampak la...
tapi di mana ya?

Afiq Syahmi said...

bgus kerana kau sokong!

tp org yg berbadan kecil tu kan? aku mmg mcm pernah nampak... di mana? tandas wanita kot haha

amnhsykrh said...

Eh,Dato' Sulaiman tade kelab fotografi?
pelik -_-"" cepat2! tubuhkan :))

Afiq Syahmi said...

cegu dgn budak2 kat dato' sulaiman belum cukup kesedaran fotografi lg, tu yg lom tubuhkan kelab fotografi. haha.

Anonymous said...

sekolah mana ada duit nak beli bende alah tuu

Anonymous said...

pelajar2 SMK Taman Keramat juga terkinja-kinja mahu kelab fotografi ditubuhkan.
alahaiii... -_-

*cik.erin*

Fatihah Ory said...

rasanya sebuah kamera DSLR sudah cukupp

Afiq Syahmi said...

anonymous,
sekolah ada duit...

cik erin,
sbnrnye plajar smk dato' sulaiman x terkinja-kinja pon, cume sy sorang je, haha

fatihah ory,
1 cukup ker? tp cukup kot drpd x de ekk? =)

Post a Comment