Sunday, August 16, 2009

MALU ATAU SELAMAT?

Setakat ini, pada 16 Ogos 2009, penyakit selesema babi atau nama manjanya, virus influenza A, H1N1 telah mencatatkan 62 orang korban dan 3857 orang yang terkena jangkitan wabak penyakit ini di Malaysia. Bimbang tak? mestilah kamu semua kena bimbang! sebab ia penyakit yang membawa maut. Oleh itu, saya sebagai manusia biasa ingin menyeru semua orang yang membaca blog ini supaya memakai topeng muka. Pakai! jangan tak pakai!
Sekali lagi saya nak bertanya, antara rasa malu nak pakai topeng, kehenseman wajah kamu dengan keselamatan kamu, mana lebih penting? Jadi, pakailah topeng... ia ganteng, hebat dan selamat.

Contohilah mereka kerana telah memilih satu langkah yang selamat untuk ketika ini, iaitu dengan memakai topeng. Haha, mereka tiada rasa malu pun pakai topeng itu, siap ada ilustrasi lagi kat topeng mereka. Contohilah mereka, pasti anda selamat! Mereka sudah lakukan, anda bila lagi?

3 comments:

fatimahnajihah said...

haha apala ! hensem betul ni :)

yg atas tu dok cover, tak pakailah tu ! (terasa sendiri, haha takde pun lagi mask) :p

Fatihah Ory said...

saya sudah! setiap hari kena pakai kat skewla

Afiq Syahmi said...

fatimahnajihah,
apa lagi, beli lah... hehe

fatihah ory,
bgus2. aku tiap2 ari pon patotnye pakai tp aku ngelak2 sbb panas la pkai benda alah tu, hihi

Post a Comment