Monday, March 09, 2009

TUGASAN HARIAN PENGAWAS SMKDS 2009

VERSI PERTAMA

Kumpulan ini adalah kump. yang bertugas di pagar 2 dan pagar lain yg ada di SMKDS ini. Mereka memastikan supaya pelajar yg datang menunggang motosikal, menyorong kenderaan mereka ke-tempat parking yg telah disediakan oleh pihak sekolah dgn keadaan yg teratur. Jika tiada mereka, pelajar yg nakal akan sesuka hati mereka menunggang masuk ke dlm sekolah dgn keadaan enjin yg hidup, huh! bahaye tu... oleh itu, peranan mereka sgt penting, hehe hee..

Pengawas hebat ini bernama Yazid dari tingkatan 4 SPM 5. Dia mewakili kumpulannya utk menjaga keadaan surau kita supaya tidak dicemari dgn bende yg tak elok, seperti sampah-sampah, pelajar yg ponteng dan pelajar yg merokok di sini. Untuk maklumat anda warga SMKDS, di situ adalah port rokok pelajar nakal. Dgn adanya Yazid, walaupun seorang sahaja, pelajar-pelajar yg nakal tak berani lagi nak buat hal di situ. Hebatkan pengawas yg diberi nama Mohd. Yazid ni? hehe

Untuk mengawasi blok tingkatan 4, Lembaga Pengawas telah mengerahkan dua org pengawas yg hensem pd hari gambar ini dirakam, ianya supaya mereka dpt memberikan arahan kpd pelajar perempuan yg nakal dgn lebih mudah... haha. Arahannye senang je, mase doa hampir dibacakan melalui speaker, pelajar-pelajar diarah beratur dan menghormati doa. Untung pelajar lelaki-nye baik-baik belaka. Tak caye? tengoklah gambo di atas, tiadapun pelajar perempuan yg keluar dari kelas ketika itu. haha... Pengawas yang di-kerah, mereka-lah Bakhtiar dari 5 SPM 2 dan Aidil dari 5 SPM 4.

Kawasan panas! pagar masuk sekolah yg haram di belakang...

Walau sudah di baiki dgn kawat berduri sebanyak berkali-kali, namun... pagarnye tetap lobos jugak.

Oleh itu, pengawas elit ditempatkan di pagar yg lobos tersebut dan mereka sentiasa di dlm keadaan yg sangat berjaga-jaga kerana dikhuatiri seekor harimau jelmaan sedang berkeliaran di kawasan itu, hehe he
maaf, kualiti gambar agak kurang memuaskan hati

Nota : Laporan yg terbaru mengenai tugasan harian pengawas SMKDS 2009 akan dikemaskini dari masa ke semasa (jika saya rajin). Insya-Allah, mutu paparan gambar akan ditingkatkan supaya lebih jelas dan tak blur... wassalam.

No comments:

Post a Comment