Saturday, March 28, 2009

REAKSI

SECARA UMUMNYA, ADA BEBERAPA REAKSI YANG DITUNJUKKAN OLEH SESEORANG ITU APABILA GAMBARNYA DIAMBIL SECARA TIBA-TIBA

BIASA
Kebiasaannya, bagi mereka yang sporting, diorang tak kisah jika gamba nya diambil walau di mana sahaja mereka berada. Mereka tetap akan posing dgn mengenakan isyarat peace di jari jika secara tiba-tiba kamera nak tangkap gamba diorang, haha. Tengok-lah gambar diatas, muka diorang ceria sahaje... Hah, macam ni-lah bagus.

TERLEBIH POSING
Golongan ini adalah sungguh luar biasa... Kerana, seperti gamba di atas, ade sesetengah mereka itu akan menjadi gila pabila ternampak kamera yang di-acukan kpd mereka dengan secara tiba-tiba untuk diambil gamba. Mereka-mereka ini akan membuat mcm-mcm aksi untuk bergambar, sama-ada mereka lompat, baring tengah jalan, peluk-peluk, buat aksi ultraman, buat memek muka syioal dan mcm-mcm lah yg kita tak terfikir... Macam inilah reaksi yang digelar sebagai gila gambar, haha

MARAH
Hah, ini paling bahaya... Kita sbg jurugamba, kena lah BERHATI-HATI! jika hendak mengambil gamba seseorang itu atau pun mereka yg sedang berkumpul untuk bergosip dan juga yang sewaktu dengannya. Ini kerana, ade orang tuh tak suka gambarnya diambil sebab ... errr aku tak tau lah ape sebabnya, hehe. Mereka ini, kalau tau gambarnya diambil, seboleh-bolehnya dia suruh delete gambar yg terhasil tuh. Tengok gamba di atas, marahkan orang yg sedang angkat tangan tuh? Hah, mcm tu-lah... Ade orang suke gambanya diambil dan ade orang yg anti-gambar, fikir-fikirlah.

(Sesungguhnya, orang yang anti gambar itu adalah orang yang rugi haha)

Nota : Sebagai peringatan disini, kalau kita nak ambil gamba orang lain. Fikir-fikir-lah dulu... huhu

2 comments:

cik erin said...

kalau org yg pemalu mcm sy?
*tutup muka. tutup muka* :P

Afiq Syahmi, said...

haah... yg reaksi org yg pemalu sy lom buat...

Post a Comment