Monday, April 20, 2009

SALAAT FOR MUSLIMS

Lihat kepada gambar-gambar ini, kagum saya dibuatnya. Kenapa kagum? tengok lah, mereka tetap menunaikan fardhu solat lima waktu walaupun di mana sahaja mereka berada dengan apa keadaan sekali pun. Huh! Kita di Malaysia, masjid ada di mana-mana pun kadang-kadang kita susah nak sembahyang. Mereka yang berada di negara yang lain, nak carik masjid pun susah, kadang-kadang tak ada langsung, tetap ada inisiatif untuk menunaikan kewajipan solat.

Ingat! Sembahyanglah kamu sebelum kamu disembahyangkan.
(Perform your salaat as you alive, don't wait before it is late)

Orang ramai dan pelajar-pelajar yang masih bersekolah tu, ingatlah...
sumber dari internet, ni saja aje nak sharing peringatan dengan kalian semua, harap diambil pengajaran yer, hee

5 comments:

Anonymous said...

Solat lebih baik dari tido

TUAN PUNYEE BLOG said...

INSAF AKU...

Afiq Syahmi, said...

bagus, bertaubat lah sblm terlambat... org yg meng-post post ini pun dlm proses penginsafan nih, hehe

KUNTONG said...

Biar putus cinta, jangan putus solat.

Afiq Syahmi, said...

yea! betul tu! jgn putus solat...

Post a Comment