Sunday, August 21, 2011

BERSYUKUR (PART 1)

Gambar menunjukkan penulis yang membuat lawatan di pusat jagaan OKU

Terkenangkan kerja yang banyak, aku menelaah laptop sebab nak ambil mood, sambil memikirkan bila cuti Raya nak tiba (lagi 2 hari). Tengok-tengok laptop, aku terjumpa gambar nih kat facebook. Jadi aku nak share gambar ni kat korang semua. Sebenarnya, aku bersyukur jadi diri aku yang sekarang. Aku tiada masalah duit untuk belajar, mak sangat memahami aku soal kewangan nih. Aku juga tiada masalah untuk belajar, mungkin sebab aku dah berpengalaman tentang perihal pembelajaran aku di sini. Aku sangat berterima kasih kepada arwah ayah, kerana banyak mendedahkan diri aku tentang apresiasi seni, aspek lukisan, Adobe Photoshop, Word buat surat rasmi, Powerpoint, fotografi dan juga grafik. Mungkin ayah aku tidak mengajar aku semua itu, tapi kerana dorongan beliau, aku belajar semua benda tuh kat zaman sekolah.

Lihat gambar diatas, mereka semua adalah kanak-kanak yang syndrome down, autism, dan kurang upaya. Mereka mungkin tak dapat merasa apa yang aku rasa. Aku dapat berjalan dengan sempurna, namun mereka tidak. Aku mungkin dapat berfikir dengan baik, berseronok dengan baik, namun mereka tidak. Jadi, terkenangkan akan nasib kanak-kanak di pusat jagaan tersebut, aku berasa sangat bersyukur kerana dilahirkan dan dibesarkan dengan keadaan yang baik dan sempurna oleh mak dan arwah ayah. Sekian.

No comments:

Post a Comment