Sunday, February 14, 2010

HARI SUKAN SKLTDI

SK Ladang Tun Dr. Ismail (SKLTDI) adalah sebuah sekolah yang terletak di tengah-tengah bahagian sebuah ladang sawit. Murid yang menuntut di sekolah tersebut adalah seramai 20 orang sahaja. Selain itu, 10 orang guru, seorang kerani dan 2 orang pekerja swasta turut bertugas di sekolah berkenaan. Kesimpulan dari kisah tersebut, pada 12 Februari, sekolah ini juga telah berjaya menganjurkan sukan tahunan mereka walaupun pihak pengurusan menganjurkannya kadang-kadang saja. Tahun 2010 inilah penganjuran sukan tahunan sekolah yang pertama sejak 3 tahun yang lalu. Oleh itu, saya dijemput untuk memeriahkan suasana sebagai jurugambar majlis, dan berikut adalah gambar yang sempat di rakam...

guru besar SKLTDI yang macho dan kachak

warga satu sekolah, 20 orang murid (sorang tak datang) dan 10 orang cikgu, hehe


Sinopsisnya disini, murid sekolah ini dibahagikan kepada 4 buah rumah sukan, iaitu Hijau, Kuning, Merah dan Biru... sama macam sekolah lain. Setiap pasukan rumah terdiri daripada 5 orang pelajar dan kira-kira 2 orang guru, ramai bukan? kalau di sekolah saya dulu, satu pasukan rumah, sampai beratus orang pelajarnya yang menjadi ahli, hehe, sikitnya. Kalau di sekolah lain, hanya guru saja yang diberi hak keahlian rumah namun ianya berbeza di SKLTDI dimana pak cik jaga dan mak cik tukang kebun serta kerani sekolah pun ada rumah sukannya yang tersendiri. Hebat dan unik! Apabila sukannya berlangsung? Semua boleh turut serta termasuk ibu bapa, guru dan kakitangan swasta yang lain, huh meriah sangat! kalah sekolah yang ada pelajar beribu-ribu ramainya, haha! Acara bermula pada jam 9 dan akhirnya tamat pada jam 11.30 pagi. Gambar-gambar di atas adalah koleksi gambar yang sempat diuploadkan, sekian, terima kasih.

Nota: Acara sukan tahunan mereka lebih mirip kepada acara sukaneka. Meriah sekali!

Nota: SKLTDI adalah terletak di dalam sebuah ladang Sime Darby yang berlokasi di Simpang Renggam, Kluang, Johor, Malaysia. Saya adalah adik kepada salah seorang guru di sana.

No comments:

Post a Comment